HTML

kefirturmix

Maga az elnevezés a keif török szóból ered, amely szabad fordításban annyit jelent, hogy „jó érzés”, vagy jóllét ,a turmixot nem ragoznám! Aki ezt a blogot olvassa, remélhetöleg jól érzi magát, és célja a jóllét elérése.!.Igen ám , de nem csak a kefirről lesz szó! A jó érzéshez, illetve a jólléthez kapcsolódik, a kefir, az egészséges táplálkozás, a fogyókúra, receptek, a reiki is. Így aztán egy igazi turmixot kap , a Kedves olvasó. Lehet feltenni kérdéseket, javasolni témákat, és én igyekszem megfelelni, a kihívásoknak. Ne hogy azt higyjétek , hogy én mindig így gondolkodtam, egy frászt! Csülkös pacal, körömpörkölt, disznótoros, és hasonló kaliberű ételek jelentették a jó kaját. Aztán tavaly augusztusban nem tudtam lábra állni. Reggel felébredtem, és a lábaim úgy fájtak, azt hittem eltörtek. A férjem megdöbbent, „itt a vég”, Ő nem tud mozogni ( stroke, bal oldali részleges bénulás ), én sem, most mi lesz velünk??? Mentő, kórház, röntgen, vérvétel, és mit állapítottak meg ??? KÖSZVÉNYES ROHAM !!! Nem akartam elhinni !! Én balga azt hittem, ilyen csak az „öregeknek” van. Nem , 56 évesen nekem is volt (nem érzem magam öregnek)!!! Azt mondták , ez jóléti betegség! Ne egyek húst, és kerüljek minden fűszeres ételt! Így kerültem közelebbi kapcsolatba, a kaukázusi kefirrel. Böngésztem a netet, így találtam rá hirdetésre , és rendeltem meg Szombathelyről , a kefir gombát. 2000,-Ft + postaköltség. Életem legkifizetődőbb döntése volt!! Azóta isszuk a kefirt , és „mini kefir üzem” működik nálunk. Nem lettem vegetáriánus, de húst csak 1 héten egyszer, ( vagy akkor sem ) de akkor is válogatok. Itt tartok most. Te iszol kaukázusi kefirt? Jó érzed magad a bőrödben? Várom kérdéseiteket, ötleteiteket!

Friss topikok

  • jutka57: Kedves Tylla! Köszönöm az észrevételt! Valóban , rosszul írtam! Sorry (2011.04.20. 10:18) Kész a kefir!
  • Törpicur: Mindenkinek csak ajánlani tudom a kefírt. Én személy szerint emésztési problémákkal küzdök, de ahá... (2011.04.15. 19:23) A kefirről!

Linkblog

Kész a kefir!

2011.04.12. 08:53 jutka57

 

 

Ihatod egész nap!  Mindenbe teheted, tejföl helyett is!

 A gombából készült krefir a következő tulajdonságokkal rendelkezik:

Tökéletesen helyrehozza a szervezet anyagcseréjét.

-megakadályozza, a rákos sejtek növekedését.
-az összes allergiás megbetegedést.
-az összes gyomor-bélrendszeri betegségét, többek között a gyomorfekélyt, stb.,
-normalizálja a bél mikroflórájának a működését.

Gyógyítja:


-a tüdő megbetegedéseit, a hörgőhurutot, a tüdőgyulladást.
-a máj, epe és vese összes betegségeit, többek között feloldja a köveket.
-az összes gyulladásos betegséget, azaz antibiotikus hatása van.
-a cukorbetegséget, azaz normalizálja a szénhidrátcserét.

Teljesen megtisztítja a szervezetet a salakanyagoktól, azaz kivonja a szervezetből az anyagcsere termékeit, többek között a koleszterint, a nehézfémek alkotta sókat és az alkohol feldolgozás utáni végtermékeket.

Fokozza a nemi aktivitást, fiatalítja az egész szervezetet, mivel csökkenti a sejtek öregedését.
Megemeli a tónust és a szervezet belső tartalékait, javítja az emlékezőtehetséget.

Azért, ez nem kevés!!

Megbolondíthatod zöldfűszerekkel: most van a medvehagyma szezonja…

Magokkal!

Lenmag:


A lenmag 35 százalék zsiradékot tartalmaz, aminek 72 százaléka esszenciális, tehát a szervezet számára nélkülözhetetlen. Ebből 58 százalék nélkülözhetetlen zsírsav, amiből a szójababban csak 9 százalék van, a tökmagban 15 százalék, és a dióban 5 százalék. Más
táplálékainkban nem fordul elő, vagy csupán jelentéktelen mennyiségben.

A lenmag tartalmazza a legtisztább és legtöbb esszenciális olajat, amire a szervezetnek szüksége lehet. Ezzel a tulajdonságával ez egyik legértékesebb táplálékunkká vált.

Gazdag A, B, C, D és E vitaminban. Az ásványok közül nagymennyiségben tartalmaz káliumot, foszfort, magnéziumot, kalciumot, ként, vasat, cinket, nátriumot, klórt, mangánt, szilíciumot, rezet, fluort, alumíniumot, nikkelt, kobaltot, jódot, krómot stb.

A lenmag Gyógyhatása:
A len nagyon régóta áll az ember szolgálatában ahhoz, hogy megismerjük a gyógy-értékét. Az egyik legértékesebb forrásává kell válnia táplálékunknak. A lenmagnak, illetve a lenolajnak minél több teret kell hódítania táplálékozásunkban, mivel napról napra újabb és újabb felfedezések bizonyítják gyógyhatását.

Serkenti az agyműködést:
A lenmag megakadályozza a test koleszterin lerakódását, amennyiben kizárólag ezt a nélkülözhetetlen zsírsavat fogyasztjuk a közönséges zsírok helyett. Ily módon hat a kapilláris vérerek működésére, megakadályozva azok eldugulását az agyban és a vesékben. Ezzel a tulajdonságával számos más öregkori nyavalyától kímél meg a lenolaj, vagy legalábbis késlelteti azokat.

Izületi gyulladás:
Megkeni a csuklókat, így csökkenti a degeneratív betegségek okozta fájdalmát illetve hozzájárul az összes autoimmun betegségek hatékonyságának csökkentéséhez.

Bronhitis, tüdő görcsös összehúzódása:
A lenmag kitűnő ellenszere a légutak gyulladásos megbetegedéseinek. A hörghurut lefolyásának könnyítésére szolgál a lenmag fogyasztása, vagy lenolaj, a görcsös összehúzódás enyhítésére. Így nemcsak a hörgők, ingerlésére hat enyhítően, hanem a tüdőre is.

Negyed liter forró vízbe tegyünk másfél evő kanál lenmagot, és forraljuk tíz percen át. Tegyük félre még fél órára, hogy jól kiázzon. Melegítsük fel ismét, és igyuk meg. Ha mindenképpen édesíteni akarjuk, használjunk mézet.

Ekcéma:

A lenmag, illetve lenolaj a máj állapotára is gyógyító hatással van. Ide tartozik a zsíros máj, és ezzel a fontos szervünkkel kapcsolatos összes betegség. A bőrbetegségek gyógyulásának előfeltétele az ok gyógyítása. Ha sikerül tehermentesíteni a májat, a bőrbetegségtől, így az ekcémától is megszabadulunk.

Kövek és homok ellen:
Epe-, vese- és húgyhólyag- kő és homok valamint gyulladás esetén is fogyaszthatunk lenmag teát. Ebben az esetben azonban ajánlatos egy kanál olíva olajat is bevenni. A teát a már előbb említett módon készítsük el. Az epekő keletkezéséről már volt szó. A megkeményedett anyagok feloldásában játszik a lenolaj az epekő hatásának enyhítésekor.

Gyomorfekély:
A gyomorsav termelésére is jótékonyan hat a lenmag. Így közvetett úton lényegesen hozzásegít a gyomorfekély gyógyulásához is.

Összefoglalva:  az otthon készült kefir élőflórás,

                           a tavaszi méregtelenítés elengedhetetlen terméke.

Jó étvágyat!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kefirturmix.blog.hu/api/trackback/id/tr532819455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jutka57 2011.04.13. 09:01:08

Kedves Jutka!
A mai napon /kedden/ megkaptam nagy örömömre a gombát,már fel is öntöttem tejjel.
Nagyon gyorsan megküldted, szinte hihetetlen,hogy a mai világunkban vannak még ennyire kedves emberek.Télen nagyon sok és erős antibioticumot kellett szednem az influenza szövődményei miatt és ezek megviselték a bélflórámat , amelyet probioticumokkal próbáltam kompenzalni, nem sok eredménnyel.
Ismét nagyon köszönöm a gombát, bízom benne,hogy egészségemre válik.
Köszönettel: Éva.

Dinci 2011.04.13. 19:11:06

Kedves Jutka!

Örülök, hogy sikerült végre ezeket a hasznos és egészségmegóvó ötleteket másokkal is megosztanod egy ilyen fórumon.
Én - már mint tapasztalt "versenyző" - szeretném ajánlani másoknak is a kefírgombát és a lenmagot.

Az első adag kefírgombámat én is Jutkától vettem, ami azóta családunk életében nagyon sok jót tett. Apunak sokat segített a rendszeres és gyakori székletürítésben (előtte sokat kínlódott ezzel, mára már beállt a rendszeres kefírfogyasztással). A fiam pedig időszakos ekcémás volt, de amióta issza a kefírt, azóta nem jött ki rajta.
Egy ötlet a kettő keresztezésére (én is kipróbáltam - nagyon finom): keverjetek bele a kefírbe egy evőkanál lenmagot!!! Isteni :)

Sok szerencsét és egészséget mindenkinek! És persze nagyon köszönöm neked Jutka, hogy megosztottad velem is ezt a "titkot".
Dinci

Csillus1110 2011.04.14. 11:04:29

Kedves Jutka!

Nagyon klasszak a cikkek és a téma. Két kérdésem lenne:
- Hol lehet beszerezni kefirgombát?
- Ha már van gombája valakinek, akkor azt őrizni kell, mint a tüzet és minden nap inni kell? Esetleg lehet őket tárolni, ha éppen nem fogyaszt valaki kefirt?

Köszönöm a válaszokat,
Csilla

jutka57 2011.04.14. 12:10:36

Kedves Csilla!

Gombát tőlem is kaphatsz! kispeterne@chello.hu
Eleinte minden képen ajánlatos , minden nap fogyasztani!( erről a következő posztban, olvashatsz)
Lehet tárolni a lemosott gombát, hűtőben, vízben!
Ha hosszabb ideig pihenteted, fagyaszd le.
Felengedés után, ugyan olyan , mint a friss!
FÉMMEL ÉRINTKEZHET!!

Sok sikert, jó egészséget!
Jutka

jutka57 2011.04.14. 12:11:27

@Olvasóanya:
Kedves Csilla!

Gombát tőlem is kaphatsz! kispeterne@chello.hu
Eleinte minden képen ajánlatos , minden nap fogyasztani!( erről a következő posztban, olvashatsz)
Lehet tárolni a lemosott gombát, hűtőben, vízben!
Ha hosszabb ideig pihenteted, fagyaszd le.
Felengedés után, ugyan olyan , mint a friss!
FÉMMEL ÉRINTKEZHET!!

Sok sikert, jó egészséget!
Jutka

Tylla - Szülőnevelés Blog · https://www.facebook.com/vincze.attila.miklos 2011.04.19. 19:57:26

@jutka57: Végre rá tudtam nézni alaposabban a blogra és TETSZIK! ;)

Egy apró észrevétel: ha jól sejtem, azt akartad írni fentebb, hogy FÉMMEL *NEM* ÉRINTKEZHET!!

jutka57 2011.04.20. 10:18:09

Kedves Tylla!

Köszönöm az észrevételt! Valóban , rosszul írtam!
Sorry
süti beállítások módosítása